Service och reparation
Vi hjälper dig om ditt hjälpmedel går sönder och behöver lagas. Vi utför service och reparationer på hjälpmedel som du har fått förskrivna av oss.

Du kan kontakta oss direkt för service och reparationer. Reklamationer ska däremot göras via din vårdgivare. Om du inte har möjlighet att kontakta oss eller besöka oss kan du alltid vända dig till din vårdgivare.
Kontakta oss för tidsbokning
Du är välkommen att kontakta oss för bokning av service eller reparation. Du hittar våra kontaktuppgifter under Kontakta oss i huvudmenyn. Välj menyval Service, reparation och teknisk support. Våra ordinarie telefontider är desamma som våra öppettider.
- Många gånger kan du göra en tidsbokning via e-tjänsterna på 1177. Du kan även vara ombud till ett barn som är under 13 år. Läs mer om e-tjänsterna på 1177.se.
- Om du har en nödsituation på grund av att ditt hjälpmedel gått sönder kan du även ringa oss utanför ordinarie öppettider.
Besök oss/drop-in
I vissa service- och reparationsärenden kan vi hjälpa dig direkt om du kommer till oss under ordinarie öppettider. Ring oss så berättar vi vad som gäller för just ditt hjälpmedel.
Inför ditt besök hos oss
Våra verksamheter finns på flera olika adresser i Stockholm. Säkerställ att du åker till rätt verksamhet och adress. Besök Hitta till oss för vägbeskrivningar och kartor.
- Medan ditt hjälpmedel lagas eller servas får du vänta i ett väntrum. Om du behöver hjälp vid förflyttning, ta med egen lyftsele.
- Har ditt hjälpmedel en laddare ska den medfölja. Det gäller inte för fast monterade laddare.
- Ha hjälpmedlets registreringsnummer tillgängligt.
- Hjälpmedlet ska vara väl rengjort.