Service och reparation

Vi hjälper dig om ditt hjälpmedel går sönder och behöver lagas. Vi utför service och reparationer på hjälpmedel som du har fått förskrivna av oss.


Du kan kontakta oss direkt för service och reparationer. Reklamationer ska däremot göras via din vårdgivare. Om du inte har möjlighet att kontakta oss eller besöka oss kan du alltid vända dig till din vårdgivare. 

Kontakta oss för tidsbokning

Du är välkommen att kontakta oss för bokning av service eller reparation. Du hittar våra kontaktuppgifter under Kontakta oss i huvudmenyn. Välj menyval Service, reparation och teknisk supportVåra ordinarie telefontider är desamma som våra öppettider.

  • Många gånger kan du göra en tidsbokning via e-tjänsterna på 1177. Du kan även vara ombud till ett barn som är under 13 år. Läs mer om e-tjänsterna på 1177.se.
  • Om du har en nödsituation på grund av att ditt hjälpmedel gått sönder kan du även ringa oss utanför ordinarie öppettider.

Besök oss/drop-in

I vissa service- och reparationsärenden kan vi hjälpa dig direkt om du kommer till oss under ordinarie öppettider. Ring oss så berättar vi vad som gäller för just ditt hjälpmedel. 

Inför ditt besök hos oss

Våra verksamheter finns på flera olika adresser i Stockholm. Säkerställ att du åker till rätt verksamhet och adress. Besök Hitta till oss för vägbeskrivningar och kartor.

  • Medan ditt hjälpmedel lagas eller servas får du vänta i ett väntrum. Om du behöver hjälp vid förflyttning, ta med egen lyftsele. 
  • Har ditt hjälpmedel en laddare ska den medfölja. Det gäller inte för fast monterade laddare.
  • Ha hjälpmedlets registreringsnummer tillgängligt. 
  • Hjälpmedlet ska vara väl rengjort. 

Sjukresor

Om du har beviljats färdtjänst har du också rätt att använda sjukresor. Vår reception kan hjälpa dig att registrera tillstånd på ditt sjukresekort och boka sjukresor till och från oss.

Om du inte har beviljats färdtjänst är det din vårdgivare, till exempel en läkare eller förskrivare, som bedömer om du har medicinska skäl för sjukresor. Om vårdgivaren bedömer att du har rätt till sjukresor får du ett sjukresekort som behöver laddas med resor till och från oss.

Reklamation

Om ett hjälpmedel är skadat och ska reklameras behöver vi på Hjälpmedelsverksamheterna få veta det. Kontakta din vårdgivare som anmäler det vidare till oss.